Kärlek!

Idag är det natt jobb som gäller men snart åker vi hem till Dalarna, närmare bestämt torsdag kväll/natt..

Alltså jag blir så besviken på folk som tror att djur är leksaker, man skaffar en hund eller katt sen försöker man inte ena säljas eller ge bort den utan man tar dennas liv och tänk om vi gjorde samma sak med barn ne Agda födde en dotter som efter 3 år orka hon inte med den lilla söta tös då åker vi och tar bort henne.. Ne fy fan för denna grymma värld!!

Men har rädda en vovves liv i veckan iaf.. Ska visa bild på han när jag kommer till Dalarna, kommer han bli en Göteborgs hund med mig eller?!? ;)

Ha en bra dag, och tänk er för innan ni skaffar något som ni själva inte klarar av!!! Hemma i Dalarna vill jag bara tillägga att vi har 7 hästar och 11 hundar..

Kärlek till djur är mitt liv!!


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag kan inte heller förstå hur folk kan avliva friska djur till höger och vänster för att de tröttnat/inte orkar. Skaffar man djur ska man ju tänka till ordentligt innan. Kommer man orka, djur lever länge osv.
Själv skulle jag aldrig någonsin få för mig att sälja mina djur (inte ens om jag blir allergisk) och absolut inte avliva dem om de är friska. Tar man så lätt på djur och bryr sig så lite borde man inte skaffat några från första början.

2012-11-06 @ 12:47:32
URL: http://erikssonmaria.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0