Hemma..

Såg att det förra inlägget inte hade blivit publicerat.. A ja, bättre lycka denna gång, nu ska det väl komma iväg på en gång hoppas jag, kommit hem och satt mig i soffan med datorn i knät.. Gud vad skönt att få sitta nu..!

Vart två tröjor en från monky och en från zara, en duch gelé från body shop, hals tabletter som dom dela ut i nordstan och nya naglar..

Naglarna vart skit fula!! Vart gör alla snygga naglar i Göteborg??? Tacka vet jag när jag gör mina egna då blir dom snygga iaf!! Nej nu är jag grymt besviken och nere!!

Tänkte visa det jag hade köpt här iaf..
Kram kram


Sol & helg

Sol och helg och jag sitter på spårvagnen in till stan för att kika runt lite, ska se om jag hittar någon ny tröja/ topp att ha på mig, behöver lite nytt i garderoben känner jag.. Speciellt nu inför sommaren.. :)

Saknar mina underbara tjejer uppe i Dalarna, att få mysa och umgås, men för hoppningsvis så åker vi hemåt över påsk, men det återstår att se..

På återseende senare..


Natt och kväll..

Har haft Erik och Emma på besök har och ätit gott.. Idag har jag och B vart på Frölunda torg och köpt en bikini åt mig, tyg för att lappa bästa byxorna som man vägrar slänga.. ;) och pennor till Högskoleprovet som B och Danne ska göra imorgon..

Skulle ha tränat idag, men de orkades inte med, men jag ska träna imorgon sen ska jag in och kika på stan lite, boka tid för att göra naglar på många hade jag tänkt, för på tisdag åker jag upp till Stockholm.. nej nu är det dags att tänka på refrängen.. Sååååå god natt


Brun?

Okej, nu in för sommar och sol tider... är det någon som har prövat eller använder svart på en kvart? vi satt med den i fina göteborgs solen och stekte i går och kan säga, gud vad den ger färg, dock blir man röd men det lägger sig, snygg blir man iaf.. ;)texten nedanför kom fram på aftonbladet om det är någon som är intresserad.. =) alla i sälen använder den tex..
Svart på en kvart:

Att se ut som en tvättbjörn i ansiktet är bara så coolt. Det bevisar att du är en hängiven alpinåkare och en sådan look är dessutom en riktig isbrytare på after skin.

För att få till det rätta skidansiktet finns superkrämen Latschenkerkieffersalbe att smörja in sig med för en snabbare bränna. Alpinisterna har dock döpt om krämen till det mer lätt uttalade ”Svart på en kvart”.

Salvan kostar någon hundring.

http://www.aftonbladet.se/halsa/traning/article11030281.ab

 

PUSS & KRAM


Dagen till ära..

Solen skiner i vackra göteborg.. Och idag blir det en vända till Frölunda torg för lite shopping kanske? Jag har för övrigt fått värdens största blåsa på foten. :/ av mina nya skor så nu kan jag inte använda dom, måste väl gå in dom på något sätt, konstiga är bara att ena foten har Ingen blåsa men den andra.. À ja sånt är livet.. Nu, göra sig klar sen ut i solen..! <3


Dagens inköp

Var på stan och gjorde lite inköp idag igen hade slut på mitt bareminerals smink så köpte nytt sånt i färgen fair och så ska det vara orginal..Sen har jag tro det eller ej aldrig prövat cover all mix från make up store så köpte en sån oxå.. Måste testa då alla säger att den är så bra ju. :)

https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2236352/images/2012/pic_196093606.jpg" class="image">


Hår

Igår köpte jag ju SACHJUAN och testa den imorse.!! Alltså denna mirakel kur kommer jag aldrig kunna vara utan, jag som har så torrt hår som är jätte skadat.. Det var ett Merakel..!!

- är att den luktar gammal kärring parfym om man får säga så.. Men med det den gjorde med håret så är det okej!!


Håret!

Nu ni ska håret bliva fint.. Gjorde några små inköp på idag.. Tänkte att jag skulle ta hand om min lilla kalufs så att det blir långt igen någon gång!! Snart ska vi äta fläskfilé och potatis gratäng och få besök av Erik och Emma som ska bjudas på middag.. Ha en mysig kväll det ska jag ha iaf..

Puss & kram


Schweizernötkaka

Schweizernötkaka.

Kaka:
100 g sötmandel
2 ägg
3 dl strösocker
1 1/4 dl vetemjöl
100 g smält smör

Topping:
200 g schweizernötchoklad
1 dl vispgrädde
1 msk smör


Sätt ugnen på 175 grader.
Mal mandeln.
Vispa ägg och socker pösigt.
Blanda ner den malda mandeln, mjölet och sist smöret. Se till att smeten är jämn.
Häll den i en smord rund kakform, gärna med löstagbar kant. (funkar bra med en vanlig form oxå) Grädda i mitten av ugnen i 25-30 minuter till lätt gyllenbrun färg.
Ta kakan ur ugen och låt den svalna något.
Smält under tiden chokladen i en kastrull på spisen på låg värme.
Rör ner grädden och till sist smöret i chokladen.
Bred toppingen på kakan och låt den svalna i kylen.
KLAR!!
Har inte tagit någon bild på den men går att söka på namnet på googel.. du kan äta hur mycket som helst av den så jäkla god är den.. Går fort att göra oxå och den måste bara göras..

God dag..

Vad mulet det är.. Jag vill ha sol och jätte varmt som fet vart några dagar nu.. Men götet bjuder på varanat dag väder..

2 knäckte bröd mackor med smör och skinka till frukost sen blir det iväg och träna eller ja snarare lunch jag äter aldrig på morgonen när jag går upp.. :/

Idag har jag fått paket med löshåret som jag ska upp och hämta på posten idag.. Ni får väl se hur det vart sen.. :))
Och receptet på kakan man kan äta hur mycket som helst av ska ni oxå få.. :))

Puss & kram


kvälls kvist..

Då har man kommit hem och sjunker ner i soffan ska strax hjälpa B att göra spenat soppa.. =)

Idag vart det stan en vända för att inhandla ett par slapp/mjkisar ungefär åt B som han ska ha till och från jobbet..sen åkte vi älv snabben och efter det åkte vi upp dit vi gymmar och så vart det träning i 1 timma, håller på att bygga på min dåliga kondis.. så sprang iaf 2km idag och springer på bättre och bättre tid nu oxå, så det är roligt.. sen åkte vi till backa plan för att handla, STOR handla mat.. =)
sen blir det tv och bara mys innan läggdags och ny dag imorgon.. imorgon ska jag lägga ut den super goda kakan jag bakade och kolla upp hur man stavar namnet för är ju så kassa på att stava.. ;)
PUSS & KRAM

Dagen till ära

Idag blir det som vanligt träning, och så ska vi ut och gå lite och åka älv snabben som vi inte gjort än.. Är nästan ett måste i det fina vädret..

Väntar på mitt löshår som ska komma idag? Tror jag.. :/

Så ska vi stor handla mat oxå och även gå och mata fåglarna vid vattnet som vi gjorde igår.. Mysigt.. :)


ZzZzZzZz


Nya skor.

Det vart dessa novita skor från scorett.. Satt skönt och imorgon ska jag testa gå i dom oxå... :) så var jag och B även på löpplabbet och köpte nya spring skor åt han..

Nu blir det lax och potatis till middag.. Mums..


Måndag

Idag var jag uppe med tuppen, diskat och plockat och bakat en jätte god kaka som står i kylen nu och gottar till sig.. Idag blir det en vända på stan ska köpa några budget ögonskuggor på hm hade jag tänkt och kika runt lite, ska även ta med mig tränings väskan in för att gå förbi gymet och träna på vägen hem, har vilat 2 dagar nu så dags att köra igen.. Fast kroppen behöver ta igen sig någon dag oxå..

Puss & kram


Sol & naglar

Så underbart väder idag, Göteborg är verkligen underbart så här på våren, och bättre kommer det väl bli, satt ute på balkongen och solade och förlängde naglarna.. Så skönt..


Face spray

Igår köpte jag denna face spray från Mac, tycker den e skön och fräch att spraya före maken men när jag har smink på svider den, men ska testa den lite mer innan jag yttrar mig.. :)

 


Dagens..

Jaha, då gick det tydligen inte att tvätta, inte vet jag varför gick inte att starta någon maskin eller tork skåp, hummm har man missa något kanske, med att man inte får tvätta idag?

Solen skiner och det är dags att ta sig ut i solen.. :) och göra något, tror jag ska ta mig en promenix, B jobbar ju så han är inte hemma förens 10 ikväll.. :/ ska iaf baka en jätte god kaka senare idag som ni ska få se.. :)


Söndag

Nu har vi ställt fram klockorna och jag sitter i soffan med morgon rock och kollar på miami ink, och så ska jag tvätta kl 12.00 så blir väl bra med är strålande väder idag, som tur har jag bara 2 maskiner som ska tvättas så det går ju fort, sen blir det ut i solen och mysa lite gran så återkommer senare idag..
PUSS & KRAM

Natti

God natt.. <3


Valpisar

Glömde att säga... Kolla in denna bedårande lilla valp.. Vi har fått 5 kinesiska naken hunds valpar hemma i Orsa.. Dom är så söta och 8 veckor nu.. Ska fixa någon mer bild så ska no få se..! :))


lördags mys

Hej på er..
Inte bloggat på ett bra tag, mycket som händer i livet just nu.. som sagt så bor vi nere i Götet och hur underbar är inte denna stad, ja det går inte att förklara.. jag och mitt frisörande har väl lagt det på hyllan som det ser ut nu, och hoppas jag får ett jobb som jag sökt i sommar, är ett natt jobb så kan bli lite spännande, vad kan detta vara, jag har funderat på om jag ska börja blogga lite mera nu och ja börja ängaskera mig lite för det är ju roligt att skriva av sig vad man gör på dagarna och så..
Som idag har jag vart i nordstan med danne och älskade B och ätit på Pizza Hut och vart även att köpa ett par nya G-star Jeans och en face spray från Mac idag och igår var maria montazami i götet på Åhlens så passa på att köpa hennes kitt med 2 läppstift, läpp penna och nässesär.. =) så ser mina dagar ut, och nu sitter jag bara och degar i soffan och väntar på att underbara B ska sluta..
PUSS & Kram från mig till er <3

RSS 2.0